
Een groeiende trend: inzetten op digitale marketing
Marketing, digitalisering en drukwerk: enkele ontwikkelingen en trends
Het is al jarenlang een groeiende trend: op het gebied van marketing zetten bedrijven en ondernemingen steeds meer in op digitale marketing. Wat zijn precies de trends op dit gebied? Welke voordelen biedt digitale marketing en waarom is het verstandig om ook te blijven inzetten op reclamedrukwerk?
Enkele belangrijke digitale marketingstrategieën
In 2019 zijn er diverse trends waarneembaar als het gaat om digitaal adverteren. Belangrijk is bijvoorbeeld het gebruik van sociale media voor short stories. Snapchat begon hiermee en daarna namen andere social media – zoals Facebook, Instagram en Twitter – deze strategie over. Social media stories zijn visueel sterk en blijven slecht 24 uur online. Daarmee bieden ze de kans om direct invloed uit te oefenen op je volgers door het delen van unieke, actuele bedrijfsverhalen en relevant nieuws over marktontwikkelingen.
Het gebruik van flitsende, goed verzorgde bedrijfsvideo’s is een andere trend in digitale marketing. Met name YouTube en Facebook zijn hiervoor geschikt, terwijl je via sociale media jouw video’s met leuke weetjes, tips en nieuws onder de aandacht van een groot publiek kunt brengen. Een laatste niet te missen advertentietrend in de digitale wereld is het zogenoemde ‘programmatic advertising’. Hierbij wordt AI (artificial intelligence) ingezet om advertentieruimte te kopen en een deel van de biedstrategie te automatiseren. Als deze strategie goed wordt ingezet, bereik je op een perfecte manier de door jouw bepaalde doelgroep. Uit marktonderzoek van trendwatcher eMarketeer blijkt dat in 2020 een geschatte 90 procent van alle displayadvertenties automatisch ingekocht wordt.
Zet ook in op gedrukt reclame- en promotiemateriaal
Hoe belangrijk digitale marketing ook is, vergeet als ondernemer niet om ook in te zetten op de traditionele manier van reclame via drukwerk. Het is belangrijk om te kiezen voor ervaren experts als het aankomt op promotioneel drukwerk. Je wil namelijk als bedrijf het drukwerk naar eigen smaak personaliseren en zo kwalitatief mogelijk laten drukken. Drukzo bestaat reeds 15 jaar en biedt een zeer breed assortiment aan drukwerk. Ze staan bekend om kwalitatief hoogstaand en origineel drukwerk voor voordelige prijzen, naast de snelle service en een 100% tevredenheidsgarantie. Wie kiest voor het laten bedrukken van flyers en folders, het bestellen van visitekaartjes en ander promotiemateriaal profiteert van de volgende pluspunten, die je moet missen als je enkel gaat voor online marketing.
<Tekst gaat onder de voorbeelden verder>
- Digitale reclame is niet meer zichtbaar als iemand zijn iPhone, computer of tablet uitzet. Opvallende video’s verdwijnen uit het zichtveld als iemand een digitale reclamedisplay gepasseerd is. Met gedrukte reclame en pr-materiaal, zoals folders en visitekaartjes, is de kans hoger dat mensen achteraf – bijvoorbeeld in de trein of thuis – nogmaals met jouw bedrijfsinformatie ‘geconfronteerd’ worden. Visitekaartjes, uitgedeeld op beurzen bijvoorbeeld, worden niet snel weggegooid.
- Gedrukt promotiemateriaal met de naam en het logo van jouw bedrijf kun je prima gebruiken bij het ontmoeten van potentiële klanten. Andere gelegenheden zijn bij contactmomenten met sectorgenoten, businessbeurzen of als familieleden, vrienden en bekenden helpen bij het bekender maken van jouw bedrijf bij hun contacten.
- Drukwerk is ook perfect om relatiegeschenken persoonlijk te maken. Zo kun je naast visitekaartjes ook mokken, notitieboekjes en kalenders met jouw bedrijfsnaam en logo laten bedrukken. Ideaal om weg te geven op een beurs aan partners, klanten en andere bekenden. Ook tassen, sweaters, petten en bedrijfspapier laten bedrukken is een prima keuze.
Marketing is een onmisbare investering voor elk bedrijf en zal dat ook blijven. Afhankelijk van de sector waarin je je bedrijfsactiviteit uitoefent, kan je op verschillende manieren indruk maken op je potentiële klanten en partners. Welke manier van adverteren je voorkeur ook verkiest, het belangrijkste is om een goed evenwicht te hebben en de juiste hoeveelheid voor je bedrijf te investeren in zowel digitale marketing als in drukwerk.