
Jannemarij Noordmans: ‘Ik wil me heel graag blijven ontwikkelen’
High Potential Jannemarij Noordmans (27), marketeer bij het Friese marketingbureau YFK Marketing, is nog lang niet uitgeleerd. ‘Ik wil me heel graag blijven ontwikkelen, nog veel beter worden in mijn werk.’
Je werkt bij YFK. Vertel!
‘YFK is een marketingbureau in Leeuwarden dat een unieke combinatie biedt van jong marketingtalent en ervaren experts. De medewerkers van YFK, stuk voor stuk jonge marketeers, werken op projectbasis bij de meest uiteenlopende opdrachtgevers. Ze worden daarbij begeleid door een ervaren marketeer van YFK. Bedrijven krijgen op die manier dus een jonge frisse marketeer over de vloer, maar plukken ook de vruchten van de kwaliteiten van een ervaren kracht.’
En jij bent een van die marketeers?
‘Klopt! Ik ben in april van dit jaar bij YFK begonnen en ben toen meteen vier dagen in de week op projectbasis aan de slag gegaan voor NDC mediagroep, waar ik sowieso tot het einde van dit jaar nog blijf. Hier werk ik op dit moment mee aan het project Culturele Hoofdstad. Voor de enorme productie ‘De Stormruiter’ doen we de complete marketing, van het schrijven van een marketingplan tot de uitvoering en evaluatie daarvan. Daarnaast ben ik ook betrokken bij andere opdrachtgevers van YFK, waarbij ik mij onder andere bezighoud met marktonderzoeken, productontwikkelingen en het bepalen van een marketing strategie. Echt een combinatie tussen strategie bepalen en ‘gewoon’ doen.’
Hoe kwam je bij YFK terecht?
‘Ik kende Eva van Leeuwen, de oprichtster en eigenaresse van YFK, al vanuit mijn tijd bij Noordhoff Uitgevers, waar ik stage liep tijdens mijn master Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). Ik ben daarna onder andere als marketingmedewerker aan de slag gegaan bij verffabriek Anker Stuy Verven, maar sprak Eva nog af en toe. Nadat ze vorig jaar april begon met YFK zijn we een paar keer met elkaar om tafel gegaan en uiteindelijk ben ik hier dus afgelopen voorjaar aan de slag gegaan.’
Je wordt genoemd als high potential. Wat vind je daarvan?
‘Ik vind het een heel mooi compliment, al zie ik mezelf niet zo. Ik wil me graag ontwikkelen, veel leren, niet stilstaan, maar of dat me nou een high potential maakt?’
Wat maakt je goed in je werk?
‘Ik denk graag in oplossingen, zie niet zo gauw problemen. Ik ben echt van de positieve insteek en wil alles wel oppakken en doen. En ik kan me nieuwe projecten en klussen snel eigen maken: dan duik ik er helemaal in en zie ik al vrij snel wat er moet gebeuren.’
Wat vind je zo leuk aan werken bij YFK?
‘Er liggen hier mogelijkheden om te groeien, dat is heel fijn. Het is hier juist de bedoeling dat ik leer; ik hoef niet alles al te weten en te kunnen. En in Eva heb ik een hele goede senior; ik kan haar alles vragen. Daarbij werk ik ook in een heel fijn en leuk team, ook van hen leer ik een heleboel. We komen als team sowieso eens in de twee weken op vrijdag bij elkaar om ervaringen uit te wisselen, bij te praten en van elkaar te leren. Maar ook inhoudelijk vind ik mijn werk enorm leuk: met al die verschillende projecten is het enorm divers.’
Wat zijn je ambities?
‘Ik wil voorlopig nog heel graag veel blijven leren. Dat je een diploma op zak hebt, wil nog niet zeggen dat je uitgeleerd bent. Ik wil dus graag nog beter worden in mijn werk. Uiteindelijk zou ik het dan heel leuk vinden als ik zelf ook weer kennis kan overbrengen en dat mensen dan juist van mij heel veel kunnen leren. Op termijn ambieer ik binnen YFK dus wel een seniorrol; het lijkt me heel mooi om junior marketeers te kunnen begeleiden.’