Belsimpel uit Groningen naar miljoen klanten

Belsimpel.nl uit Groningen, van Jeroen & Jeroen, groeit flink. Het bedrijf heeft meer dan één miljoen klanten en haalde afgelopen jaar een omzet van 161 miljoen euro.

Belsimpel.nl is nu ongeveer tien jaar actief op de Nederlandse markt van mobiele telefoons en abonnementen en is inmiddels marktleider. Eigenaren van het bedrijf zijn Jeroen Doorenbos en Jeroen Elkhuizen, ofwel Jeroen & Jeroen, zoals ze zich in tv-commercials presenteren. De eerste is afgestudeerd arts, de ander jurist.

2006

Ze begonnen in 2006 met mobiel internet voor de laptop, in 2008 volgde een webshop voor mobiele telefoons, terwijl ze in 2010 nog eens afstudeerden. Kortom, het succes van Jeroen & Jeroen is groot. Er werken onderhand ongeveer 300 man voor Belsimpel en het bedrijf telt naast de webshops ook nog eens zeven fysieke winkels in de grote steden van Nederland.

Belsimpel haalde deze week de publiciteit door de overname van de domeinnaam Typhone.nl. Die naam zat nog in de failliete boedel van The Phone House. Onderdeel van de transactie zijn tal van andere domeinnamen, waaronder Typhone.de. Belsimpel is namelijk bezig de Duitse markt te bestormen.

Typhone

Zo’n domeinnaam van een partij als Typhone, die eigenlijk al langer van de markt is, vertegenwoordigt niet veel waarde, beaamt Floris Schakelaar, de rechterhand van beide Jeroenen. Hij werkt al heel lang – ‘Ik was werknemer nummer 13 of zo’ – bij Belsimpel. Schakelaar: ,,Wie vanaf nu op Typhone zoekt, wordt wel doorgezet naar Belsimpel. Al hebben we natuurlijk veel liever de klanten. Maar dit is ook al mooi.’’

Het klantenbestand van Typhone maakt geen deel uit van de transactie; die wordt mogelijk op een later tijdstip door de curator nog aangeboden. Belsimpel heeft al wel geregeld dat Typhone-klanten voor service in elk geval ook bij de Groninger aanbieders van mobiele abonnementen terecht kunnen.

Het klantenbestand van Typhone zal voor Belsimpel ook niet al te veel waarde hebben, zo is het vermoeden. Want met meer dan één miljoen klanten in Nederland – plus ongetwijfeld nog een flinke hoeveelheid ex-klanten – heeft Belsimpel de Nederlandse markt vast goed in beeld. Schakelaar: ,,Ja, dat hebben we ook wel. We oriënteren ons nu vooral over de grens, richting Duitsland.’’

bron: dvhn.nl

Tags (categorieën en branches)Belsimpel

Geef een reactie