Ondernemend Noord-Nederland laat zich champagne goed smaken tijdens Noordelijke Proeverij

Gezellig. Ontspannen. Lente-achtig. Bruisend. Met deze vier woorden zouden we een opmerkelijk evenement willen omschrijven dat donderdag 23 mei werd gehouden in het (Van der Valk) Hotel Assen. Daar werd de derde Noordelijke Proeverij gehouden, die deze keer in het teken stond van champagne.

Ondernemende noordelingen uit Fryslân, Drenthe en Groningen waren er op af gekomen. Misschien had iedereen na zo’n lange koude winter even behoefte aan een verzetje, maar feit is dat de proeverij zeer druk bezocht werd.

beenthere-juli2

‘De Noordelijke Proeverij is het jaarlijkse netwerkevenement voor het Noorden. We willen een netwerkbijeenkomst creëren waar je gezien wilt worden en geweest moet zijn’, zo laten de initiatiefneemsters weten. Dat zijn in dit geval uitsluitend vrouwen. En wil Astrid van der Boogh (Trip Advocaten & Notarissen), Annemieke Borgers (secretaris van de Noordelijke Proeverij), Magcheliena van der Valk – Möller van Hotel Assen, Riekje Tijmes (ING Private Banking), Laura de Vries (BMW & Mini Noord) en Ida van der Woude (Van der Woude Art Consultancy).

beenthere-juli3

De dames hadden net als bij eerdere editie voor de party uitsluitend ‘beslissers’ uitgenodigd. Bij eerdere edities gaven Ben Woldring, Sicko Heldoorn, Peter Rehwinkel, Seth Gaaikema en Marga Scheide al eens acte de présence. En dit jaar waren er beslissers gekomen uit alle delen van het Noorden, zoals Marc van Gulick (general manager Lauswolt), Anne-Christine Dreue (directeur Dutch Flight Academy Eelde) en Hans Gerritsen (directeur Sportrade, Paterswolde).

beenthere-juli5

Maar: het mag dan wel hét jaarlijkse netwerkevenement voor het Noorden zijn: de naam luidt ‘Noordelijke Proeverij’, dus wat er te proeven valt is ook niet onbelangrijk. Voorgaande jaren kon men verschillende soorten haring of asperges proeven, en dit jaar was het mogelijk om nu echt eens die champagne te proeven die je al zo lang had willen proeven. Daar zorgde het Groningse bedrijf Jos Beeres voor, en wel in de persoon van eigenaar Wietze Snaak. Deze kon op de hem bekende ontspannen en charmante wijze vertellen over de heerlijke champagne van het Franse merk ‘Les 7’. En ook liet hij ons een rosé champagne proeven, in het verleden het favoriete drankje van Prins Bernhard.

beenthere-juli1

Maar de champagne was niet echt besteed aan Martine Hamminga , sales manager van het Hamphsire Hotel: ‘Ik hou niet van bubbels’. Het feestje vond ze daarentegen ‘een van de leukste in de noordelijke netwerksfeer’, dus dat kan de organisatie als een compliment beschouwen. Dat succes werd mede mogelijk gemaakt door cabaretier Arno van der Heyden die de zaak even weer op scherp zette na zoveel champagne.

Aldus verkwikt door enige champagne en gesterkt door de wetenschap dat het wel goed zou komen met dit evenement, verliet Entrepreneur het etablissement om onderuitgezakt in een taxi en nagenietend van de smaak van de rosé-champagne huiswaarts te gaan.

Tekst: Hans de Preter
Fotografie: Jan Buwalda

Geef een reactie